Information om Air11-apparatuppdateringar | ResMed Sverige

Air11-apparatuppdateringar

Din ResMed AirSense™ 11- eller AirCurve™ 11-apparat är utrustad med möjligheten att ta emot programuppdateringar på distans via trådlösa uppdateringar.

Uppdateringarna säkerställer att den senaste PAP-tekniken och programvaran från ResMed används i apparaten.

De trådlösa uppdateringarna skickas inte alltid till alla apparater samtidigt, och det kan ta lite tid innan alla har uppdaterats efter lanseringsdatumet.

Mer information om ResMeds värderingar kring sekretess och dataskydd finns på ResMed.com/myprivacy

Information om apparatuppdateringar

Apparatuppdatering 3

Lanserad i juli, 2024

SW04600.11.8.0.0

Senaste nytt

Firmwareuppdatering för befuktare

Innehåller programvaruförbättringar som är avsedda att minska förekomsten av felmeddelanden om befuktning.


AcousticSignal

Som hjälp vid utvecklingen av nya programvarufunktioner som syftar till att förbättra användarens upplevelse av ResMed Air11™ vad gäller behandling och utrustning har ResMed infört en valfri funktion i Air11™-apparater som heter AcousticSignal.

AcousticSignal är en valfri funktion använder ljudsensorn inuti Air11™-apparater för att fånga upp och analysera en rad korta 0,2 sekunder långa ljudsignaler för att identifiera viktiga kännetecken hos användarens utrustning. Ljudsensorn kommer inte att aktivt lyssna på, samla in, spela in eller överföra ljud eller tal från utanför apparaten. Ljudsensorn har avsiktligt placerats inuti apparaten på ett sådant sätt att det är säkerställt att endast ljudsignaler från inuti apparaten samlas in.

AcousticSignal körs endast om funktionen slås på, medan behandlingen körs och analyserar endast ljud som är relaterade till användarens behandling. Alla ljudsignaler som är relaterade till behandlingen konverteras till en digital signatur som består av en rad siffror. Efter konverteringen och krypteringen överförs siffrorna på ett säkert sätt till ResMeds molnserver och hjälper ResMed att identifiera viktiga kännetecken hos utrustningen.  Observera att alla AcousticSignal-data som har sitt ursprung i de nordiska länderna kommer att raderas, och de kommer inte att analyseras eller lagras av ResMed för egna ändamål.

Användarna kan välja att stänga av AcousticSignal när som helst genom att gå till menyn Mer på apparatens hemskärm och stänga av AcousticSignal-växlingsknappen.

Mer information om ResMeds värderingar kring sekretess och dataskydd finns på ResMed.com/myprivacy.

Apparatuppdatering 2

Lanserad i december, 2023

SW04600.10.7.0.0

Care Check-In

Din AirSense 11 eller AirCurve 11 uppdateras för att förbättra den visuella upplevelsen av Care Check-In. Frågorna har inte ändrats men är nu bättre anpassade till skärmens storlek och patienten behöver inte längre skrolla på skärmen. Du får också en uppföljningsfråga i Care Check-In var sjätte månad för att stämma av hur det går med behandlingen på lång sikt.

Apparatuppdatering 1

Lanserad i september, 2022

SW 04600.07.6.0.0

Bluetooth-oximetri

Nu har Air11-apparater stöd för oximetri via Bluetooth-anslutning till en Nonin 3150 BLE-oximeter. Om detta är aktuellt för din behandling kommer din vårdgivare att kontakta dig.

Få support hela vägen med myAir

Detaljbilder av tre mobiltelefoner, som visar olika skärmar från ResMeds myAir-app.

ResMeds myAir™-app finns till Air10™- och Air11-apparater och ger dig tillgång till support dygnet runt genom ett virtuellt coachningsprogram. I det får du individanpassade tips som hjälper dig att känna dig tryggare med PAP-behandlingen.

I appen kan du också följa upp hur behandlingen går och registrera andra hälsodata (t.ex. stegräkning) samt sätta behandlingsmål som hjälper dig att hålla motivationen uppe.

Behöver du support?

I användarguiderna hittar du relevant information angående kontraindikationer, varningar och försiktighetsåtgärder som ska beaktas innan produkterna tas i bruk och under tiden de används.

*Din apparat har en mobilanslutning om du kan se nätverksstaplar i det övre högra hörnet på AirSense 11- eller AirCurve 11-skärmen. Om ikonen för tyst läge (en halvmåne) visas behöver du aktivera apparaten genom att konfigurera ett myAir™-konto eller be din vårdgivare att aktivera apparaten i AirView™.

Innehåll senast uppdaterat: 01/2025.